Waarom Novicare?

Werken bij Novicare is anders. Dat vinden onze behandelaren ook!

Bij Novicare mag je niet alleen behandelaar zijn, maar vooral ook mens. Als mensen bouwen we op elkaar, bieden we elkaar een veilige basis en hebben we samen plezier in ons werk. Ben je net klaar met de opleiding, en zoek je een veilige landingsplaats? Vind je het leuk om scholing te geven? Of zoek je een baan die past bij je drukke privé leven? Als je baan goed past bij je leven en je behoeften, kun je het meest voor je cliënten en je collega’s betekenen. Daar houden we dus rekening mee. De flexibiliteit van ‘het nieuwe werken’ helpt ons hierbij.

’s Morgens thuis opstarten, de kinderen eerst naar school brengen, je digitale visite vanuit je achtertuin? Met je laptop en mobiele telefoon van Novicare wordt thuis je werkplek en ben je op elke werkplek thuis. Voor je eigen tandarts of huisartsbezoek lever je geen vakantie-uren in, maar werk je een andere dag een uurtje langer door. En als dat nodig is, ben je natuurlijk op locatie bij je cliënten of op kantoor.

Vanwege de groei van onze doelgroep staan we voor de uitdaging om met minder behandelaren méér cliënten te kunnen helpen en daarbij ons werkplezier te behouden. Dat betekent dat we de behandelzorg grensverleggend moeten organiseren.

Bij je werk als behandelaar komt steeds meer kijken. Het werkveld zal de komende jaren ook blijven veranderen. Als Novicare investeren we daarom veel in de ‘brede’ ontwikkeling van onze behandelaren. Lees meer.

Onze medewerkers ervaren veel vrijheid in hun werk. De inhoud van je werk bepaal je namelijk zelf, maar met je vakgroep samen borg je dat ieders werk van goede kwaliteit is. De visie van je vakgroep en het beroepsprofiel helpen je hierbij. Samen ontwikkelen we efficiënte werkprocessen die ons in ons werk ondersteunen. Zo hebben we bijvoorbeeld vanuit de behoefte van onze behandelaren het MDO-werkproces bij een van onze samenwerkingspartners verbeterd. Lees meer hierover in het artikel De toekomst van het MDO.

Juist omdat Novicare een van de grootste behandeldiensten van Nederland is heb je ook veel collega’s. Er is altijd iemand die je kan helpen met je vraag, een telefoontje is genoeg. Zo kun je terugvallen op landelijke Novicare-expertise, zoals bij de Wet zorg en dwang, de eerste lijn of een klacht. Maar in de regio hebben behandelaren ook veel onderling contact. En dat gaat echt niet altijd alleen over werk. We zijn er voor elkaar.

Dat moedigen we alleen maar aan. Iedere behandelaar heeft jaarlijks een eigen scholingsbudget. We organiseren eigen geaccrediteerde symposia, scholingen en intervisies. Natuurlijk over vakinhoudelijke onderwerpen, maar ook managementtraining, trainingsvaardigheden of het geven van advies. Ook is er de mogelijkheid om een uitgebreidere opleiding volgen, zoals een kaderopleiding of de GZ-opleiding.

Bij Novicare werken we toekomstgericht. Om zoveel mogelijk cliënten te kunnen blijven helpen, vinden we dat we taken moeten verdelen op basis van expertise. Iedereen in zijn kracht zetten. Als behandelaar geen taken van de zorg overnemen bijvoorbeeld. We coachen de (mantel)zorg zelfs om, waar dat kan, delen van de behandelzorg zelf op te pakken. Zodat behandeling zoveel mogelijk dichtbij de cliënt gedaan kan worden door degenen die hem of haar het best kennen. Dan hoeven wij alleen ingezet te worden als dat echt nodig is, op expertise. Onze samenwerking met Amaliazorg is hier een goed voorbeeld van. In een interview met bestuurder Han Hendrikse en zorgmanager Maarten Heisen lees je hier meer over.

 

Ook als behandelaren onderling kijken we goed waar ieders kracht zit. Zo werkt onze medische vakgroep al jaren met taakherschikking tussen de specialist ouderengeneeskunde en de verpleegkundig specialist of basisarts. In het artikel “Een gouden duo” dat in november 2020 verscheen in het Tijdschrift voor Ouderengeneeskunde, vertellen specialist ouderengeneeskunde Stephanie Blindenbach en verpleegkundig specialist Joyce Roijen hoe deze taakherschikking in de praktijk gaat en wat ze er zelf van vinden.

ICT is een belangrijke randvoorwaarde om cliënten nu en in de toekomst goed te kunnen ondersteunen. We investeren daar veel in. Met een elektronisch cliënt dossier dat we door onze behandelaren op maat hebben laten aanpassen. Bereikbaar vanaf iedere digitale werkplek, dus ook je eigen laptop en mobiele telefoon. Verder hebben we onder andere een eigen ICT-helpdesk en goede mogelijkheden om veilig virtuele behandelzorg te leveren.

Uiteraard is dit niet het hele verhaal van Novicare. Lees hier meer over ons. Of kijk eens mee op de werkvloer!

 

Sabine van Toor

 

“Veelzijdig en flexibel werken”

Waarom koos onze logopedist Sabine van Toor voor Novicare? We gingen met haar in gesprek. Lees meer.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief