Praktische informatie

Woont of verblijft u in een woonzorginstelling en wordt u (binnenkort) behandeld door een behandelaar van Novicare? Dat zou goed kunnen. Novicare is namelijk een zelfstandige behandeldienst die bij veel woonzorginstellingen in Nederland de behandeling verzorgt. Heeft u vragen over uw behandeling door Novicare? Kijk of u het antwoord hier vindt.  Mocht dat niet zo zijn, dan kunt u altijd contact opnemen met een van onze medewerkers.

 

Zolang u thuis woont is dit duidelijk: uw huisarts. Als u tijdelijk opgenomen bent in een woonzorginstelling wordt die behandeling vaak tijdelijk overgenomen door de specialist ouderengeneeskunde of arts verstandelijk gehandicapten. Net zoals dat in een ziekenhuis gebeurt. Als u in een woonzorginstelling woont zijn er meer mogelijkheden. Het kan dat uw vaste huisarts uw arts blijft. Maar het kan ook een andere huisarts of specialist zijn, die verbonden is aan de instelling. Onze specialisten ouderengeneeskunde, artsen verstandelijk gehandicapten en verpleegkundig specialisten lichten dit toe als u kennis met hen maakt.

Bij Novicare werken verschillende soorten behandelaren, zoals artsen en therapeuten. Afhankelijk van uw vraag of probleem kunt u één of meerdere van hen ontmoeten. Hier leest u meer over hun expertise.

Als u het telefoonnummer van uw behandelaar heeft, kunt u hem of haar uiteraard zelf bellen. U kunt ook altijd bellen met het servicebureau. Bijvoorbeeld omdat uw behandelaar even niet bereikbaar is. Of als u een vraag heeft. Onze medewerkers van het servicebureau helpen u graag. Ze zijn op werkdagen bereikbaar van 8.30 uur tot 17.00 uur.

Uw arts kan voor u een verwijzing maken voor een andere behandelaar, bijvoorbeeld een fysiotherapeut of psycholoog. Normaal gesproken zijn er bij ons geen wachttijden voor het opstarten van een behandeling. De behandelaar neemt in principe binnen een week contact met u op om een afspraak te maken. Deze eerste afspraak proberen ze binnen 2 weken te plannen. Liefst zo snel mogelijk natuurlijk. In uitzonderlijke gevallen kan het gebeuren dat we in een regio of voor een bepaalde behandelaar een wachttijd hebben. Heeft u nog niets van ons gehoord, dan kunt u altijd contact opnemen met onze medewerkers.